sâmbătă, 18 aprilie 2015

În studioul Realitatea TV Băsescu S-A DEZLĂNTUIT în direct

Traian Băsescu, în studioul Realitatea TV: "Domnul Guşă are probleme cu matematica şi cu logica. Este un urechist, un analist foarte slab. Domnule Hoandră, îmi sunteţi foarte antipatic şi ca ziarist, şi ca om"


Traian Băsescu a fost invitatul jurnalistului Octavian Hoandră, în emisiunea "Realitatea românească", de la Realitatea TV. Fostul şef al statului a vorbit despre justiţie, arestările din ultima perioadă, dar şi despre cele două mandate ca preşedinte al României. În emisiune au fost prezenţi jurnaliştii Rareş Bogdan, Costi Rogozanu, Mircea Coşea, Florin Poenaru şi Iulian Leca, iar prin telefon a intrat şi consultantul politic Cozmin Guşă.Cele mai importante declaraţii:
  • T. Băsescu: Domnul Guşă are probleme cu matematica şi cu logica. De regulă, toti sunt cunoscători despre ce am făcut mandatul meu, foarte mulţi sunt neinformaţi, domnul Guşă este unul dintre aceşti oameni. Eu nu mă dezic de oameni, mă dezic de atitudini", a spus Traian Băsescu la Realitatea TV, după ce patronul trustului a spus că România se află în momentul de faţă într-un moment critic.​​
  • T. Băsescu: Nu o să accept niciodată că ideea că un preşedinte de ICCJ se duce la bilanţul DNA şi spune că suntem pe aceeaşi baricadă în lupta anticorupţie. Judecătorul nu e pe nicio barciadă, e un Dumnezeu care nu e pe baricada nimănui. Nu o să-mi asum că am fost cel care a numit procurori care spune 'Dacă e nevoie, arestăm 1.000 de oameni'. Procurorul nu arestează. Eu sunt cel care susţine da, am contribuit la construcţia unei justiţii puternice, dar departe de a fi perfectă la acest stadiu, dar nu am auzit în mandatul meu procuror să spună 'Dacă e nevoie, arestăm 1.000 de oameni'. Nu! Distorsionezi instituţia. Am momente în care mi se pare că după instalarea la putere a lui Iohannis se face un spectacol prin care oameni numiţi de mine încearcă să arate cât sunt de utili şi noii puteri. Iar asta mă deranjează!​
  • T. Băsescu: Sunt un atent observator al evoluţiilor. Gândiţi-vă la un film american în care procurorul şi avocatul sunt în sală şi e un Dumnezeu care împarte dreptate"
  • T. Băsescu: Dacă găsiţi o singură declaraţie de-a mea în care am spus că Voiculescu trebuie arestat , în cazul de faţă eu vă cer scuze, dar nu am spus.
  • T. Băsescu: Eu când auzeam pe stadioane "Băsescu la puşcărie"  credeţi că eram un om de cocă şi acceptam să se spună orice?
  • T. Băsescu: Domnule Rogozanu, cum puteţi să faceţi propagandistic afirmaţia Băsescu şi Mircea Badea au aceleaşi obiective? Personal, nu mă uit la acest post. Îl consider un post anti-naţional. Vă recomand să vă uitaţi mai puţin la Antena 3."Eu nu mă uit la postul Antena 3. Urmărirea postului Antena 3 nu face bine nici măcar domnului Rogozanu.
  • T. Băsescu: Nu spun că justiţia nu e bună, am spus tot timpul că am încredere în justiţie. Domnule Hoandră, exageraţi. Eu taxez schimbarea de politică. Voiculescu, 10 ani a fost judecat în libertate, Remeş, judecat în libertate, Mureşan, la fel, Fenechiu, la fel, Năstase a fost judecat în libertate. Asta spun, un spectacol inutil. Ce cred că nu se înţelege acum şi voi pleda cât timp voi mai fi interesat de viaţa politică din România: în momentul în care ai ajuns la instituţii extrem de puternice - ICCJ, ANI, DNA, SRI - echilibrul între aceste instituţii care înseamnă statul şi cetăţeanul care stă în faţa lor, acuzat de ele, eventual, nu se poate face decât respectând dreptul omului. Mă surprinde... Legat de justiţie, s-a întâmplat ceva: o explozie a ideii arestăm omul. Când ai ajuns să ai instituţii atât de puternice în raport cu omul, drepturile omului rămân singura lui pavăză. Nu a-l umili. Scoaterea lor din DNA cu cătuşe, la ore de vârf... Nu-i îngrădi libertatea... Cu atâtea instituţii pe el... De multe ori i-am atenţionat discutând cu procurorul-şef DNA, cu procurorul general, să nu dea drumul la stenograme.
  • ​T. Băsescu: Domnule Octavian Hoandră, îmi sunteţi foarte antipatic şi ca ziarist şi ca om. Sunteţi foarte slab ca ziarist.  Eu am fost un presedinte bun.
  • ​C. Rogozanu: Aţi executat fără milă măsuri de austeritate, aţi fost un pilon foarte ascultător merkelian... Să discutăm despre felul în care aţi aplicat măsuri de austeritate.
  • T. Băsescu: Nimic nu a fost gratuit, s-a făcut doar ce a trebuit.
  • Mircea Coşa: Austeritatea nu trebuia să o introduceţi. În modelul acesta de austeritate, de ce aţi pedalat pe antagonizarea populaţiei? Asta a făcut ca societatea românească să se împartă. Clasa muncitorilor au intrat într-o situaţie de neîncredere... De ce aţi apelat la acest lucru? Ce nevoie aţi avut să puneţi pe unii împotriva altora, că eistă omul slab care cară în spate omul gras? Efectul nu a fost pozitiv...
  • T. Băsescu: Cu omul gras, vă rog să înţelegeţi asta: faţă de numărul de angajaţi pe care-i avea România în servicii, industrie şi agricultură, aparatul de stat era monstruos de mare. Măsura de reducere a salariilor s-a luat pentru tot sectorul bugetar. Alternativa era să fie daţi afară într-o noapte cel puţin 250.000 de salariaţi. Am stat şi am chibzuit mult: putem face asta? Decizia a fost: mai bine-i menţinem pe toţi că e criză şi încercăm temporar o reducere a salariilor. În 2010 am ajuns în situaţia în care nu ne mai dădea nimeni bani pe mai mult de 3 luni pentru că eram o ţară destabilizată macro-economic. Aveam varianta grecească, probabil şi azi am fi fost într.o situaie instabilă, sau să ne stabilizăm macro-economic, ceea ce s-a şi întâmplat. Soluţia aceasta a făcut ca, odată aplicată în 2010, să trecem pe creştere economică în 2012.
  • O. Hoandră: Nu-i aveti pe conştiinţă pe bebeluşii care au murit la Giuleşti?
  • T. Băsescu: Domnule Hoandră, sunteţi de un penibil incredibil. Cum puteţi să spuneţi că sunt vinovat pentru situaţia din spitale? Cu închiderea spitalelor... Cred că s-au închis cca 50 de spitale... Nu mai ştiu exact cifra. Ştiţi cum au fost selectate de ministrul Sănătăţii? Spitale în care, dacă ajungea omul, nu aveau ce să-i facă. Atunci s-a spus: le transformăm în azile de bătrâni, le lăsăm cu un punct de interveţie, în schimb, achiziţionăm elicoptere, Salvări, să-i ducem în spitalele mari care au capacitate să-i şi salveze. Acolo, omul se amăgea că s-a dus la spital.
  • O. Hoandră: Şi dumneavoastră sunteţi penibil. Ştiu că sunteţi agresiv.
  • T. Băsescu: Eu ştiu ce aţi fost domnule Hoandă, aţi fost vai mama dumneavoastră
  • O. Hoandră: Ştiu sigur că nu am fost marinar.
  • T. Băsescu: În 2008, România a avut o creştere de 8,5%. Ce prognoză a primit Guvernul Tăriceanu pentru 2009? Pentru construcţia bugetului, elementul de bază care se ia în calcul e prognoza pe anul următor. (...) Politicianul, dacă nu e ajutat cu date de economişti, va lua decizii greşite.
  • I. Leca: Care e cea mai mare realizare ca preşedinte?
  • T. Băsescu: În primul rând, las un stat de drept foarte puternic. Justiţia are foarte multe probleme. Vedeţi câte blocaje la restituiri au fost în justiţie... S-a făcut un slat uriaş de la 2004 la 2014, dar cine crede că nu mai e nimic de făcut, se înşală! Şi SRI are probleme, şi justiţia... Nimeni nu spune că justiţia şi SRI sunt perfecte. V-am spus eu că justiţia a făcut corect retrocedările de nu s-au mai cumpărat dreptri litigioase?
  • T. Băsescu: Aş vrea să închei spunându-i domnului Hoandă un lucru, câţi kilometri de autostradă a contractat guvernul Ponta şi câţi a contractat guvernul Boc în trei ani şi patru luni. În urma lui Ponta nu ştiu ce o să rămână, asistare socială.​
  • T. Băsescu: Avem prea mulţi asistaţi sociali, plus bugetari, pe care ăia două milioane care produc trebuie să-i susţină. Rămân un adversar al ideii că prima grijă a statului trebuie să fie asistenţa socială în loc să fie crearea locurilor de muncă
  • T. Băsescu: Domnule Rareş Bogdan, nu-mi face o deosebită plăcere să vă văd.
  • Rareş Bogdan: Nici mie. Eram cu câţiva prieteni, cu fiul meu, mă întorceam de la Snagov, dar m-a sunat patronul acestei televiziuni, domnul Cosmin Guşă, să vin în emisiune, dar nu este o plăcere. Aţi jignit până acum.
  • R. Bogdan: Udrea e vinovată?
  • T. Băsescu: Nu. Sunt convins că nu a luat geanta cu 900.000 de euro. Refuz să cred că putea să o primească în Cabinet. Convingerea mea e Georgescu şi nici Bica nu au luat mită în calitatea pe care au avut-o acolo. ​ 
  • Am trecut printr-o înscenare la PNA, în 2003. Acolo era un expert care era salariat al PNA-ului şi a făcut o expertiză în care constata două lucruri: că s-a produs o pagubă de 500 mil. de dolari şi că s-a făcut o fraudă de altă jumătate de milion de dolari. Expertul era un fost salariat al DNA, în subordinea procurorului, şi a dat procurorului ce a vrut să primească. A vrut să primească pagubă, pagubă au primit.
  • Am înţeles că, după evaluarea expertului, terenul de la Plumbuita costă 280 euro mp. Am căutat şi eu la notari preţul. Acela e preţul pe care statul îşi încasează taxele. În ianuarie 2011, preţul în grila notarilor, era 485 euro, faţă de 280. În raportul expertului DNA, mp la Plumbuita costa 280 euro, în grilă era 485 euro mp. În rest, Dumnezeu ştie! Nu ştiu mai mult!
  • Acum nu sunt arestaţi pentru că sunt vinovaţi - Udrea, Georgescu, Bica. Judecătorii care au decis arestarea nu au decis că sunt vinovaţi, au decis că e necesar arestul preventiv pentru a nu compromite probele. Probele se duc când începe procesul. Parchetul încă nu a trimis rechizitoriul la instanţă. Oamenii arestaţi preventiv încă nu sunt vinovaţi. Când judecătorul o să spună 'Sunt vinovaţi!', nu o să contest.
  • Pe mine mă surprinde că dintr-o dată au apărut astfel de informaţii despre care eu nu am ştiut nimic. Mi se pare foarte ciudat (că informaţiile au apărut după ce T. Băsescu a plecat de la Cotroceni. n.r.). Nu am ţinut pe lângă mine oameni despre care am ştiut că sunt corupţi. Când au ajuns înregistrarile la DNA, după 3 zile l-au arestat pe fratele meu.
  • R. Bogdan: Despre condamnarea lui Năstase în "Trofeul Calităţii". Aţi făcut vreo presiune ?
  • T. Băsescu: E ridicolă întrebarea.
  • R. Bogdan: V-aţi bucurat când a fost condamnat?
  • T. Băsescu: Nu.
Despre ofiţerii acoperiţi din presă:
  • T. Băsescu: Când afirmaţia e făcută de şefi de serviciu, eu e să spun? Deocamdată, citez şi eu din Maior... Mie serviciile mi-au fost extrem de utile şi au rămas foarte puternice. E un lucru excepţional. Având în vedere forţa e care o au, trebuie instituit un sistem de control mult mai eficient. În orice ţară civilizată, controlul serviciilor secrete îl face Parlamentul. (...) E extrem de important ca, prin modificarea legislaţiei, serviciile secrete să fie controlate. Tentaţia unui serviciu necontrolat este să acapareze informaţie. Depinde ce atribuţiuni dai comisiei de control prin lege. Georgian Pop, foarte tare! Serviciile secrete trebuie să fie controlate.
  • R. Bogdan: Aţi avut încredere 10 ani în Coldea şi în Maior... Au reformat sistemul, SRI-ul... Atunci au fost buni, acum nu mai sunt?
  • T. Băsescu: De ce mergeţi la speculaţii ieftine? Vă duceţi la speculaţii mărunte... În 2006, am primis la Parlament tot setul de legislaţie pentru Serviciile secrete. Nimeni nu a vrut să le ia măcar în dezbatere. Probabil în 2006 nu-mi puneam problema că sunt atât de puternice încât trebuia să existe control. E bine că au forţă, numai că trebuie cineva să ştie ce fac.
  • R. Bogdan: Nu e ciudat când Udrea, în ultimele apariţii publice din libertate, ataca în forţă SRI?
  • T. Băsescu: Îi spuneam 'Elena'. Nu discut subiectul acesta.
  • Traian Băsescu: Mă, Cozmine, orice cifră înmulţită cu zero e zero.
  • C. Guşă: Pe plan intern, v-aţi propus reforma clasei politice şi a Parlamentului. A rezultat o clasa politică alambicată şi acelaşi număr de parlamentari. Din punct de vedere personal, avem un preşedinte Băsescu la final de mandat în care apropiaţii săi şi cei din familia sa sunt suspecţi, prigoniţi. O Românie într-un declin instituţional nu este ceea ce mi-am dorit în 2004 când am fost alături de preşedintele Băsescu să scap de mafie. Acum mafia nu mai este doar portocalie.
  • Traian Băsescu: Eu nu am avut prieteni jurnalişti. Dumneavoastra credeţi că pentru mine este vreo deosebire între ce este aici şi Antena 3, între ce am văzut în seara asta aici. Începeţi toate emisiune cu un speech şi ţinându-vă invitaţii în studiu şi vorbind doar  marele guru Rareş Bogdan, asemenea lui Gâdea, şi nu mă mai interesaţi.
Despre Republica Moldova
  • Rareş Bogdan: Este un eşec Republica Moldova?
  • Traian Băsescu: Moldova se poate transforma într-un eşec. Resping total analiza lui Guşă. Este un urechist, un analist foarte slab.
  • O. Hoandră: Deci am pierdut Moldova?
  • Traian Băsescu: Pentru mine neimplicarea în momentul formării guvernului de la Chişinau e un indicator al pierderii Moldova. După cazul Ucraina, UE nu se va mai extinde în est, Balcanii sunt ultima extindere.
  • Rareş Bogdan: Aţi fost cu domnul Cocoş şi cu doamna Udrea în Qatar sau Dubai în perioada mandatului? 
  • T. Băsescu: Mintiţi. Lansaţi informaţii false.
  • O. Hoandră: Ce mai putem face pentru Moldova? 
  • T. Băsescu: Întrebaţi-l pe domnul Iohannis. Moldova mai poate ajunge în UE doar prin unirea cu Romania. Altfel nu mai poate. Am făcut această afirmaţie privind la ce face Moscova, care nu vă dă drumul nici Moldovei, nici Ucrainei către UE. Situaţia Moldovei s-a schimbat radical dupa Ucraina.

Un comentariu:

  1. Arțăgosul Băsescu, preferabil mieroșilor perverși Iliescu, Năstase, Ponta

    Mare vuiet mare și groaznică dezbatere națională după ce Traian Băsescu a stat la o șuetă cu niște unii în direct la Realitatea TV. Fanii lui Băsescu reclamă victoria și-i văd pe restul din studio întinși pe jos și plini de sînge, ăia care nu l-au suportat niciodată pe Băsescu îl acuză pe fostul președinte de grobianism.


    Se invocă, așadar, și chestiuni de stil. Dacă tot veni vorba de stil, mărturisesc că îl prefer pe arțăgosul direct Traian Băsescu unor mieroși falși și ipocriți precum Ion Iliescu, Adrian Năstase sau Victor Ponta. Toți cei trei din urmă au istorii la indigo: aroganți și autoritari pînă la mîrlănie imediat ce au ajuns la putere, apoi, brusc, nuanțați, echilibrați, mimi ai concordiei și mari adepți ai liniștii în interes național.

    A se slăbi: Iliescu va muri un tovarăș kaghebist care nu ar ezita niciodată să cheme minerii iar, dacă ar avea ocazia; Năstase va pleca dintre noi la fel de gonflat și superior, crezînd despre sine că e un Napoleon mai înalt pe care nu l-am meritat; iar Ponta nu va pricepe niciodată că mediocritatea lui este salvată doar de șiretenie și de intrigi securistice, Victor Viorel chiar se crede un lider din noul val european deși este doar un învățăcel dedicat al cuplului toxic Iliescu – Năstase.

    Toți ăștia trei (Iliescu, Năstase, Ponta) au condus din spatele unor măști care le tot cădeau de pe fețe pentru că, pur și simplu, nu erau de fețele lor.

    Prefer un lider politic care-și asumă franc o măsură teribilă (tăierea cu 25% a salariilor bugetarilor, de exemplu) unui politician care organizează loterii fiscale pentru a masca sărăcia celor pe care-i conduce.

    SURSA
    http://prisacariu.ro/2015/04/18/artagosul-basescu-preferabil-mierosilor-perversi-iliescu-nastase-ponta/

    RăspundețiȘtergere